Banen gesloten bij extreme hitte

Vandaag - 13:18


PST hanteert een hitteproctocol. Volgens dit protocol mag er bij een gevoelstemperatuur boven 34 graden niet worden getennist. De banen zijn dan gesloten en mogen niet worden betreden. Vrijspelen is niet toegestaan als de banen in de ClubApp geblokkeerd zijn.

Bij hitte tussen 30 tot 34 graden worden trainingen en toernooien aangepast en/of ingekort.  Ga je vrijspelen? Lees dan deze tips om veilig te tennissen:

Blijf drinken: Zorg voor voldoende water, ook als je nog geen dorst hebt. Bij het clubhuis is een buitenkraan.

Zoek schaduw op: Neem langere pauzes en ga tussendoor in de schaduw zitten

Pas je kleding aan: Draag luchtige ademende kleding en bescherm je hoofd

Ken je grenzen: Oververhitting kan gevaarlijk zijn; stopdirect bij duizeligheid of misselijkheid

De deelnemers aan het Zomerweektoernooi zijn per mail geïnformeerd over het aangepaste speelschema.

Nieuwscategorieën