Het bestuur van PST wordt gevormd door:

• Léon Bobbe (voorzitter)
  • Hendrik Kaptein (penningmeester)
  • Lizet Elshof (algemeen)
  • Anneloes Stroband (secretaris)

Het bestuur wordt ondersteund door de onderstaande leden die ook deelnemen aan de bestuursvergaderingen:

• Jolanda Somers (jeugd)
  • Petra Baan (verantwoordelijk voor de vrijwilligers)

De verantwoordelijkheden van het bestuur zijn:

• de huur van het sportpark
  • het onderhoud van de bezittingen
  • het overleg met betrokken instanties, zoals de gemeente en de KNLTB
  • de ledenadministratie en de communicatie met de leden waaronder een jaarlijkse Algemene Ledenvergadering
  • het financiële beheer van de vereniging
  • overige taken die gebruikelijkerwijs onder een verenigingsbestuur vallen

Het bestuur vergadert elke 6-8 weken. Elk lid van de vereniging kan een agendapunt inbrengen door een mailtje te sturen naar bestuur@tennisclubpst.nl. Het bestuur kan de indiener vragen het agendapunt mondeling toe te komen lichten.

Vetrouwenscontactpersoon (VCP)

Tennisvereniging PST heeft twee Vertrouwens Contactpersonen (VCP) aangesteld. Zij zijn het eerste aanspreekpunt voor eenieder die signalen of vragen heeft m.b.t. grensoverschrijdend gedrag of over een concreet incident, en een gesprek of melding wil doen bij de vereniging. Zo’n gesprek is laagdrempelig en hoeft niet direct formeel te worden. De VCP is geen bestuurslid en is onafhankelijk. Je kunt bij de VCP terecht voor het eerste gesprek. Dit gesprek is vertrouwelijk en er wordt discreet met de informatie omgegaan. De VCP neemt je serieus, luistert naar je verhaal en wijst je de weg naar mogelijke oplossingen of vervolgstappen. De VCP is niet een formeel meldpunt in de sport, de melder formaliseert zelf de melding bij het bestuur, sportbond of het Centrum voor Veilige Sport Nederland (CVSN) De VCP kan daarbij helpen. De VCP is aanspreekpunt voor alle sporters, zowel jeugd als volwassenen, ouders van sporters, coaches, trainers, medewerkers, vrijwilligers, toeschouwers en bestuur.

De Vertrouwenscontactpersonen van Tennisvereniging PST zijn Nels Bijl en Bas Bijl: vertrouwenspersoon@tennisclubpst.nl.

Mocht je geen contact opwillen nemen met onze CV maar op een andere manier informatie willen hebben of je verhaal kwijt kunnen is er ook de mogelijkheid via het Centrum voor Veilige Sport Nederland (CVSN), via 0900 20 25 590 of kijk op centrumveilige sport.nl of de vertrouwenscontactpersoon van de KNLTB (Vertrouwenspersonen | KNLTB)

Grensoverschrijdend gedrag

Als Club staan wij grensoverschrijdend gedrag niet toe en willen wij dit ook voorkomen. Maar wat wordt onder grensoverschrijdend gedrag verstaan? Dit is een ruim begrip, wij spreken van grensoverschrijdend gedrag als er sprake is van ‘enige vorm van ongewenst verbaal, non-verbaal of fysiek gedrag dat als doel of gevolg heeft dat de waardigheid van de persoon wordt aangetast, in het bijzonder wanneer een bedreigende, beledigende, vernederend of kwetsende situatie wordt gecreëerd. Dit gedrag kan verschillende vormen aannemen, zoals agressie, pesten, uitsluiting, discriminatie of (seksuele) intimidatie. Maar ook matchfixing en integriteitsschendingen, zoals fraude of belangenverstrengelingen horen niet in een gezond sportklimaat thuis.

Commissies

PST kent meerdere commissies en is altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers om de verschillende commissies te versterken:

• Jeugdcommissie, voor meer info bezoek de webpage JEUGDCOMMISSIE >
  • Materiaal: Maria Alves
  • Toernooicommisie: Roderick, Lizet, Anne, Martijn en Herjo (toernooi@tennisclubpst.nl)
  • KNLTB competitie commissie: Madelon van der Weijden (senioren) en Jolanda Somers (junioren)
  • Kascommissie: Paul Brinkman en Victor Rauwerda